Nedir bu oyun motoru ?
Üç boyutlu tasarım yapan veya video oyunu yapmak ile ilgilenenlerin yakından bildiği oyun motoru kavramı pek çok kişiye yabancı geliyor. Peki nedir bu oyun motoru ? Oyunyazar.net'in hazırlamış olduğu yazıyla bu dünyaya küçük bir adım atıyoruz. Kim bilir belki kendi oyununuzu tasarlarsınız.
Oyun programlamaya başlayan birçok kişinin aklını karıştıran sorulardan birisi; oyun motoru, grafik motoru, fizik motoru terimleridir. Peki bunlar nedir tam olarak? Oyunlar da programcılar tarafından kodlanan bir nevi bilgisayar yazılımlarıdır. Ama geçmişe göre günümüzde oyunlar o kadar çok kompleks bir hale geldi ki bir oyunu geliştirmek için daha önceden kodlanmış yapılar kullanılması gerekiyor, yani kütüphaneler. Oyun motoru denen kavram da aslında kütüphaneler topluluğudur ve kendi içinde, grafik motoru ve fizik motoru olarak iki yapı barındırır. Öncelikle bunları açıklayalım:
Grafik motorunun temel görevi önceden tasarlanan 2D/3D model ve kaplamaları ekrana çizmektir. Tabi ki böyle basit bir yapıdan öte, ışık, gölge, kamera gibi görsel olarak oyuncuyla etkileşimi sağlayan her şeyden sorumludur.
Fizik motoru ise oyunda gerçekçiliği sağlamak için 2D/3D çarpışma tespiti, çarpışma sonrası tepki ve hareketlerden sorumludur. Yani bir topu duvara fırlattığınızda bu topun yerçekimi kuvvetinden etkilenerek aşağı doğru düşerken duvara çarpıp dönmesini sağlayan fizik motoru yapısıdır.
İki yapıyı ise şu örnekle birleştirelim, örneğin 2 boyutlu bir oyunda bir araba çizdiniz, bunu grafik motoru ile istediğiniz x,y koordinatlarında ekranda gözükmesini sağlayabilirsiniz. Arabanıza fizik eklemek istediğinizde ise arabanızın boyutunda bir fizik objesini yaratıp bunun koordinatlarını arabanızın grafik objesi ile eşliyorsunuz (fizik objeleri ekranda herhangi bir çizdirilme işlemine tabi tutulmadıkları için görünmezler). Siz ileri tuşuna bastığınızda arabanızın fizik objesi hareket ederken arabanızın grafik objesi de fizik objesini takip ediyor. Duran ve fizik objesi barındıran bir arabaya çarptığınızda arabanınız çarpışma etkisinden dolayı savrulmasını veya geri tepmesini sağlayan olay görünmez olan fizik objelerinin etkileşimi oluyor ve grafiğinizde bu fizik objesiyle aynı koordinatları takip etmesi gerektiğinden dolayı oyunda ekrana çizdirdiğiniz grafik objesine gerçekçilik katmış oluyorsunuz. İşte bu birleşmiş iki yapıya oyun motoru adı veriliyor. Oyun programcıları ise hazır yazılmış bu kütüphaneleri kullanarak arka planda bir sürü şeyi gerçeklemek yerine sadece oyunu geliştirmekle ilgileniyorlar.
Kaynak: Oyunyazar
- Dünyanın En Görkemli 10 Güneş Tarlası
- Dünyanın En Büyük 10 Makinesi
- 2020’nin En İyi 10 Kişisel Robotu
- Programlamaya Erken Yaşta Başlayan 7 Ünlü Bilgisayar Programcısı
- Üretimin Geleceğinde Etkili Olacak 10 Beceri
- Olağan Üstü Tasarıma Sahip 5 Köprü
- Dünyanın En İyi Bilim ve Teknoloji Müzeleri
- En İyi 5 Tıbbi Robot
- Dünyanın En Zengin 10 Mühendisi
- Üretim için 6 Fabrikasyon İşlemi
- Denizcilik Endüstri Uygulamaları ve Servis Bakım Süreçleri
- DrivePro Yaşam Döngüsü Hizmetleri
- Batarya Testinin Temelleri
- Enerji Yönetiminde Ölçümün Rolü: Verimliliğe Giden Yol
- HVAC Sistemlerinde Kullanılan EC Fan, Sürücü ve EC+ Fan Teknolojisi
- Su İşleme, Dağıtım ve Atık Su Yönetim Tesislerinde Sürücü Kullanımı
- Röle ve Trafo Merkezi Testlerinin Temelleri | Webinar
- Chint Elektrik Temel DIN Ray Ürünleri Tanıtımı
- Sigma Termik Manyetik Şalterler ile Elektrik Devrelerinde Koruma
- Elektrik Panoları ve Üretim Teknikleri