elektrik port üyelik servisleri elektrik port üyelik servisleri

Oyun severlerin yakından takip ettiği Merlin'in Kazanı online oyun dergisi ile oyun dünyası hakkında...

Murat Bey oyun sektöründeki açlığı keşfedip, bir boşluğu doldurdu ve oyun severlerin yakından takip ettiği Merlin’in Kazanı isimli online oyun dergisi kurulmuş oldu. Bizler de Merlin’in Kazanı’nın samimi ofisinde gerçekleştirdiğimiz röportajı sizlerle paylaşıyoruz. Tüm oyun severler buraya toplansın!...



A- A+
09.05.2010 tarihli yazı 4889 kez okunmuştur.

Sitenin ismi hayli ilginç' Kim bu Merlin? Kazanla ne ilgisi var? Merlin'in Kazanı çıkış hikayesini anlatır mısınız?








Aslında ben bilgisayar programcısıyım. Ve tabi takdir edersiniz ki bu meslek çok yoğun çalışma performansı gerektirir. Daha önceden çalıştığım bir firmada günün yorgunluğundan kurtulabilmek için ne yapabilirim diye düşündüm. Önceleri, 1988 yılında da basılı bir oyun dergiciliğinin yayın kurulunda da görev alıyordum. Benim için en kolay uğraş, oynadığım oyunları yazıp, bir şekilde yayınlamaktı, diye düşündüm. Basılı yayın yapmak kişisel olarak mümkün olmadığından bu konuda bir site açmayı daha uygun buldum.


İsminin nereden doğduğuna değinirsek; üniversite yıllarında çok fazla masaüstü FRP oynardık. Benim karakterim bir büyücüydü ve ismi Merlin'di. Aklıma böyle bir site kurma fikri düştüğünde tam bir curcunaydı. Oyun hileleri, oyun haberleri, oyun yorumları derken tam bir cadı kazanına dönmüştü. Cadı kazanını nasıl kendime uyarlayabilirim diye düşündüm ve 'Merlin'in Kazanı' çıkmış oldu.





Site ne zaman kuruldu? Bir oyun sitesi kurup, içeriğini doldurabilecek donanıma geldiğinizi hissettiğiniz zaman mı böyle bir site açmayı düşündünüz?








Site 1999 yılında kuruldu. Çalıştığım işyerimden ayrılıp, kendi şirketimi kurmaya karar vermiştim. Ben de bütün girişimciler gibi kendi yazılım firmamı açtım. Çok güzel başarılar elde ettik, çok güzel projelere imza attık. Bu arada Merlin'nin Kazanı'nı da devam ettirdim. Lakin öyle bir duruma geldi ki Merlin'in Kazanı; içeride çalışan kişi sayısı, benim yazılımcı olarak çalıştırdığım kişi sayısından fazla olmaya başladı. Giderleri artmaya başladı ve gelirleri, yazılım tarafında olan kazancımdan daha yukarıya çıkmaya başladı. Hal böyle olunca, aslında biz Merlin'i bu hale getirmedik, Merlin bizi bu hale getirdi desem daha doğru olur.





Bir oyun sitesi çalışanı ne yapar diye düşündüğümde, aklıma 'sabah ofise gider, çayını kahvesini doldurur ve oyun oynamaya başlar' gibi bir düşünce geliyor. Merak ediyorum doğrusu, bize bir günlük çalışmanızı özetler misiniz?








Aslında siz çok güzel bir şekilde özetlemiş durumdasınız ama biraz daha genellersek farklı yanları var tabi. Çünkü bu iş bir şekilde hobiden çıkıp profesyonelleşme yoluna girdi. Bu noktada, direk olarak hizmet ettiğiniz kitleye karşı sorumluluklarınız başlar. Doğru, hızlı ve bol haber' Durum bu olunca sabahleyin geldiğimizde tabii ki direk kafamızı oyunumuza gömemiyoruz: Gündemde olanları bulup okuyucuya sunmaya çalışıyoruz, ardından yeni çıkacak oyun hakkında bilgiler veriyoruz, bunların haberleri, incelemeleri derken bir bakıyoruz ki akşam olmuş. Bu süreçten sonra belki biraz daha rahatlamak için oyun oynama kısmına geçeriz ama şöyle bir detay da var; mesela yeni bir oyun çıktı ve biz onun hakkında puanlama yapacağız. Ofiste, bu konuda görevli arkadaşlarımız var. Oyunları bilgisayarına kurarlar, bazen sabahtan akşama, bazen iki üç gün boyunca, o oyunla yaşarlar adeta. Ve bu oyunun detaylı bir çalışması yapılıp kullanıcıya sunulmuş olur.





En eğlenceli eylemler bile, zorunluluk olunca soğutur ya kendinden, ilerleyen zamanlarda da oyun tutkunuz da azalmalar oldu mu?








Oyun tutkumda hiçbir zaman azalma olmadı. Neden diye sorarsanız, biz bu işi yaparken bizim için agresif olarak ilerleyebilmemiz çok önemli. Agresif olmamızın yolu da, içimizdeki amatör ruhumuzu korumaktan geçiyor. Bunun için diyebilirim ki oyun oynamayı hala çok seviyorum.





Zaman zaman oyun turvuvaları düzenler misiniz? Ya da oyun severlerden geri dönüşümü nasıl alırsınız?





Bizim için önemli olan aslında içerik. Ama oyun turnuvaları da düzenliyoruz tabii. Esasında bunu daha çok okurlarımızla, arkadaşlarımızla bir araya gelebilmek için yapıyoruz. Ama önümüzdeki dönemde sitemiz yenilenecek, şu anda üzerinde çalışıyoruz. Ve böylece özellikle online oyunculara yönelik ciddi çalışmalar yapacağız. O süreç içerisinde inanıyorum ki online oyun turnuvalarımız çok daha fazla olacaktır.



Online bir oyun dergisi çıkarmanın üstünlükleri ve aynı zamanda zorluklarından bahseder misiniz?








Öncelikle içeriğiniz çok taze olmak zorunda. Bu az önce bahsettiğim agresifliği mecbur kılıyor. Sürekli olarak kendinizi güncel tutmalısınız ki çıkan bir haberi hazırlarken gelişimini de dolu dolu aktarabilin. Diğer tandan ürettiğiniz hiçbir bilgi bir önceki sayıda kalmıyor. Yani ne zaman aransa içeriğinizde kolayca bulunabiliyor. Taze bilgiler içeriyor online oyun siteleri.


Zorlukları nelerdir derseniz, firma tarafında çalışan insanlar, reklam verenler elinde basılı bir materyal görmeyi tercih ediyorlar. Basılı bir dergi, online bir yayına oranla daha az kişiye hitap etse de, firmalar tarafından daha çok tercih ediliyor.


Gerçi şunu söylemekte yarar görüyorum ki bu sektörde gerek basılı yayın gerekse online yayında olanlar birbirlerine ciddi destekler veriyorlar. Hepimiz oyun sektörünün kalkınması için uğraştığımızdan diğer sektörlerden farklı olarak aramızda tatlı bir rekabet var.





Hayatımızdaki eğlenceleri bir iş yaşamı haline getirebileceğimizin bir örneğidir Merlin'in Kazanı. Bize hayat felsefenizi özetler misiniz?








Bu iş tamamen sevgi işi. Yani oyun sektöründe 'Sen şu veya bu bölümden mezun musun' demek gibi bir durumumuz yok. Keza ben bir çevre mühendisiyim. Aynı şekilde çalışan arkadaşlarımıza baktığımızda bizim için öncelikli olan konu aldığı eğitim, nereden mezun olduğu değil. Burada önemli olan şey aslında bu işi arkadaşlarımızın ne kadar sevdiği. Bu işe kendinden ne kadar katkı koyabileceği' Fakat bunu belli bir sınıflandırmaya koyduğumuzda elbette bazı kriterlerimiz var. Birincisi yabancı dil bu konuda çok çok önemli. Yabancı dil bilmeyen arkadaşımızla çalışmak çok zor oluyor, çünkü oyunların zaten içeriği ingilizce.





Yine mi İngilizce?...








Yabancı dil her alanda karşınıza çıkar ama burada mecburiyet:)





Bir projeyi başlatmak kadar devam ettirmek de önemli. Mesela ben 1999 yılında Merlin'in Kazanını kurduğum zaman giren oluyor mu diye kontrol bile etmiyordum. 2001 yılında askere gittim ve arada eşim takip ediyordu. Derken siteye giriş sayısında artış oldu. Ve askerden geldiğimde ciddi bir şekilde üzerine eğilmeye başladım. Haber sayısını arttırdım, daha çok ve sık içerik girmeye başladım. Zaten bu alanda bir açlık vardı ve tabi internetin de çok gelişmesiyle site birkaç ay içerisinde 10.000-20.000 arası ziyaretçiye ulaştı.








Şunu belirtmek isterim ki bu sektöre girmek isteyen hiçbir arkadaşım çekinmesin. Önümüzdeki birkaç sene içerisinde bu alandaki çalışmalarımız sonuç verecek ve bu alanda yetişmiş elemana ihtiyaç olacak. Bunu kaçırmasınlar derim.











Murat Oktay Kimdir?





Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Çevre Mühendisliği, ODTÜ'de IDEA eğitimi alan Murat Oktay, uzun yıllar bilgisayar programcılığı yaptı. Tekstil alanında hazırladığı üretim takip ve MRP yazılımları hala birçok firma tarafından kullanılmaktadır. 1999 yılında kurduğu Merlin'in Kazanı, son 4 sene içinde yanına 3 farklı yayını daha alarak büyümeye başladı. 2006-2009 yılları arasında Ciner Yayın Holding bünyesinde çıkartılan Electronic Gaming Monthly'nin 3 yıl boyunca yöneticliğini yapan Murat Oktay, halen A Plus Entertainment Network'un Genel Yayın Yönetmeni olarak iş hayatına devam ediyor.


ANKET
Endüstri 4.0 için En Hazır Sektör Hangisidir

Sonuçlar
Aktif etkinlik bulunmamaktadır.