elektrik port üyelik servisleri elektrik port üyelik servisleri

Hem Oyuncu Hem Sosyal Olunur mu?

Kendini oyuncu (gamer) yani video oyunları oynamakta yetenekli ve başarılı olarak tanımlayan birini düşündüğünüzde aklınıza nasıl biri gelir? 13 Yaşında ve fazla arkadaşı olmayan bir çocuk? Ya da okuldan kaytarıp tüm gün Dota oynayan bir lise öğrencisi? Ya da 40 yaşına gelmiş ve anne babasının bakımına muhtaç yaşayan bir obez adam ? Kabul edelim ki bilgisayar oyunlarıyla fazla ilgili olan kişiler genelde yukarıda saydığımız profillerden birine, yani asosyal bir kişiliğe oturtulur. Peki gerçek böyle midir? Cevabı LifeCourse Associates'in yaptığı araştırmayı konu alan yazımızda.



A- A+
19.06.2014 tarihli yazı 13089 kez okunmuştur.
LifeCourse Associates'in bir oyun sitesi olan Twitch için yaptığı araştırmaya göre oyuncular, oyun oynamayanlara göre daha fazla pozitif davranışa sahipler.
 

Mesela, oyun oynamaya düşkün kimselerin oyun oynamayanlara göre ailelerine az önem vermeleri beklenir. Ancak araştırmaya katılan oyuncuların % 82'si, oyun oynamayanların ise % 68'i için aile ön planda. Buna ek olarak oyuncuların % 57'si, oyun oynamayanların ise % 35'i arkadaşlarını ön planda tutuyor.
 

 
İlginizi Çekebilir: 3 Boyutlu Tic-Tac-Toe Oyunu

Konu meslek olduğunda ise oyuncuların % 67'sinin tutkuları var ve gelecek hakkında pozitif hislere sahip. Oyun oynamayanlarda ise bu oran % 42. Aynı zamanda oyuncular, oyun oynamayanlara göre tam zamanlı çalışmaya daha müsait. Bu konudaki oran ise % 42'ye % 39.

 
 
 
Peki ya liderlik? Oyuncuların % 61'i kendini doğuştan lider olarak tanımlıyor. Oyun oynamayanlarda ise bu oran % 35'te kalmış.

Topluluk üzerinde pozitif etki bırakmaya geldiğimizde ise oyuncular % 76'ya % 55 ile daha öndeler.
 
 
 
Araştırmaya göre oyun oynamak beyin hacminin gelişmesine ve daha keskin bir zekaya sahip olmayı sağlıyor. Bu araştırmaya katılanların % 63'ü haftada 10 saatten daha az oyun oynadıklarını bildirdi.
 

Ayrıca Entertainment Software Association tarafından yayınlanan rapora göre ise kendini oyuncu olarak tanımlayanların % 48'i kadın. Takdir edersiniz ki çok çeşitte oyun mevcut. Oyun dediğimizde akla sadece savaş, dövüş ve futbol oyunları gelmemeli. Candy Crush, Angry Birds gibi bir çok farklı oyun çeşidi var. Bu sebeple % 48 oranı mantığa aykırı gözükmüyor.
 

 
Tabi ki bu araştırma, oyuncular ve yaşamları ile ilgili mükemmel bir bilgilendirmeye sahip değil. Çünkü sonuçlar araştırmaya katılanların kendi cevapları üzerine alınmış. Ayrıca oyun oynamanın bahsedilen faktörler üzerindeki etkisi gözlemlenerek doğrulanmalıydı. Bu araştırmada yaş ve sosyo ekonomik durum gibi faktörler göz önüne alınmamış.
 
Daha net bir sonuç için gelecek çalışmalar, oynanan oyun tiplerini ve insanlar üzerindeki etkilerini daha somut incelemeliler. Ancak yine de oyun oynamayı seven insanları içine kapanık tipler olarak düşünmememiz için aydınlatıcı bir araştırma.


Kaynak:

Iflscience
Ozan Büyük Ozan Büyük Yazar Hakkında Tüm yazıları Mesaj gönder Yazdır



ANKET
Endüstri 4.0 için En Hazır Sektör Hangisidir

Sonuçlar
Aktif etkinlik bulunmamaktadır.