Yapay Zeka İnsanı Yendi
Google’a ait Londra merkezli yapay zeka şirketi DeepMind’ın geliştirdiği AlphaGo, son Avrupa Go şampiyonu Fan Hui’yle yaptığı beş karşılaşmanın beşini de kazanmayı başardı. Ayrıntılar haberimizde.
29.01.2016 tarihli yazı 10029 kez okunmuştur.
5 Karşılaşmayı da Yapay Zeka Kazandı
Google'a ait Londra merkezli yapay zeka şirketi DeepMind'ın geliştirdiği AlphaGo yazılımı, 2500 yıllık strateji oyunu Go'da ilk defa profesyonel bir oyuncuyu yendi.
AlphaGo, bir maçta son Avrupa Go şampiyonu Fan Hui'yle turnuva kuralları çerçevesinde yaptığı 5 karşılaşmanın 5'ini de kazanmayı başardı. Fan, "Eğer kime karşı oynadığımı önceden bilmeseydim, garip fakat çok güçlü bir rakiple oynadığımı düşünürdüm" ifadesini kullandı. Benzer şekilde yapay zekalarla karşılaşan AlphaGo 494 maçın 495'ini kazanarak %99.8'lik bir başarı elde etmiş durumda.
AlphaGo, bir maçta son Avrupa Go şampiyonu Fan Hui'yle turnuva kuralları çerçevesinde yaptığı 5 karşılaşmanın 5'ini de kazanmayı başardı. Fan, "Eğer kime karşı oynadığımı önceden bilmeseydim, garip fakat çok güçlü bir rakiple oynadığımı düşünürdüm" ifadesini kullandı. Benzer şekilde yapay zekalarla karşılaşan AlphaGo 494 maçın 495'ini kazanarak %99.8'lik bir başarı elde etmiş durumda.
►İlginizi Çekebilir: Asimov'un Robot Yasaları ve Yapay Zeka
Evrendeki Atom Sayısının 10.170 Katı Taş Dizilim Olasılığı
Çin, Japonya ve Güney Kore gibi Asya ülkelerinde oldukça popüler bir strateji oyunu olan Go, uzun süredir yapay zeka araştırmacılarının ilgisini çekiyor. İki oyuncunun 181 siyah ve 180 beyaz taş ile, 19x19 karenin bulunduğu bir tahtada oynadığı oyunda hedef, taşlarla tahtada rakipten daha fazla alan almak ve rakibin taşlarını kendi taşlarıyla çevreleyerek yemektir.
Ortalama bir oyunda evrendeki atom sayısının 10.170 katı taş dizilimi olasılığı bulunması nedeniyle Go, en iyi hamleyi hesaplayan algoritmalar tarafından çözülemiyor.
Yapay Zekanın Kullanım Alanları Genişleyecek
Bilgisayarlar, şimdiye kadar satranç, dama ve tavlada dünya şampiyonlarını mağlup etmeyi başarmış, sadece Go oyununda insanı yenmeyi başaramamıştı. IBM’in ‘Deep Blue’ adını verdiği satranç oyunu programı 1997’de dünya şampiyonu Garry Kasparov’u yenmişti. Satranç kazanmak üzerine programlanan Deep Blue’nun aksine AlphaGo, Go oynamak için tasarlanmadı. AlphaGo, oyunun nasıl oynadığını, genel amaçlı bir algoritma kullanarak öğrendi.
►İlginizi Çekebilir: Google, Dünya'nın En Büyük Güneş Enerjisi Projesini Başlattı
►İlginizi Çekebilir: Google, Dünya'nın En Büyük Güneş Enerjisi Projesini Başlattı
DeepMind araştırmacıları benzer şekilde bir süre önce kendi kendine video oyun oynamayı öğrenen ve oynadıkça ustalaşan yapay zeka teknolojisi geliştirdiğini duyurmuştu. İşe Atari oyunlarını öğrenerek başlayan program, kendi kendine öğrendiği 49 farklı Atari 2600 oyunun 29’unda insan rakiplerinin rekorlarını geride bırakmıştı. DeepMind araştırmacıları yapay zeka teknolojisinin birçok farklı alanda kullanılabileceğini düşünüyorlar. Tıpta tanı ve tedavi için medikal görüntülerin kullanılması ve iklim değişikliğiyle mücadele modellerinin geliştirilmesi gibi iddialı konular var yapay zekanın gündeminde.
Kaynak:
►phys
►spectrum
►ieee,
Yazar: Anıl GÜL
YORUMLAR
ANKET
- Dünyanın En Görkemli 10 Güneş Tarlası
- Dünyanın En Büyük 10 Makinesi
- 2020’nin En İyi 10 Kişisel Robotu
- Programlamaya Erken Yaşta Başlayan 7 Ünlü Bilgisayar Programcısı
- Üretimin Geleceğinde Etkili Olacak 10 Beceri
- Olağan Üstü Tasarıma Sahip 5 Köprü
- Dünyanın En İyi Bilim ve Teknoloji Müzeleri
- En İyi 5 Tıbbi Robot
- Dünyanın En Zengin 10 Mühendisi
- Üretim için 6 Fabrikasyon İşlemi
- Nasıl Dönüşür I Elektrik 4.0
- Nasıl Dönüşür I Fosil Yakıt
- Nasıl Dönüşür I Kompost
- Sigma DIN Rayı Çözümleri: Ürün Portföyü, Teknik Özellikler ve Kullanım Alanları
- Denizcilik Endüstri Uygulamaları ve Servis Bakım Süreçleri
- DrivePro Yaşam Döngüsü Hizmetleri
- Batarya Testinin Temelleri
- Enerji Yönetiminde Ölçümün Rolü: Verimliliğe Giden Yol
- HVAC Sistemlerinde Kullanılan EC Fan, Sürücü ve EC+ Fan Teknolojisi
- Su İşleme, Dağıtım ve Atık Su Yönetim Tesislerinde Sürücü Kullanımı
Aktif etkinlik bulunmamaktadır.