Allegro Kütüphaneleri |
Microsoft Visual C++ 2010
Görsel programlama ve oyun geliştirmeyle uğraşan bir çok insan C programlama dili yazılmış, Allegro kütüphanesini kullanmaktadır. Bu yazımızda Allegro kütüphanelerinin eklenmesi ve konfigürasyonlarının yapılması üzerinde duracağız.
26.03.2014 tarihli yazı 17280 kez okunmuştur.
Allegro kütüphanesinin kullanmaya başlamadan önce yapılması gereken bir çok ayar bulunmaktadır. Öncelikle Allegro Dosya sayfasından bu kütüphanenin 4.2.2 - 4.2.3 sürümlerinden birisini indirmeniz gerekmektedir. Daha sonra Visual C++ 2010 sürümünü sitesinden indirip kurmanız gerekmektedir. İndirilen Allegro klasöründe aşağıdaki resimdeki gibi (C : \ Program Files \ Allegro ) olucak şekilde belirtilen dizine çıkartılmalıdır.
Daha sonra bin klasörü içersinde bulunan dll dosyaları System32 dosyasının içersine kopyalanmalıdır.(C :\ Windows\ System32) Bu işlem tamamlandıktan sonra Visual C++ yeni bir uygulama açılmalıdır. New Project -> ctrl+shift+n basılmalıdır. Ve resimde görüldüğü üzere seçenekler işaretlenmelidir. Daha sonra ok seçeneğine basılarak bir sonraki aşamaya geçilmelidir.
Ok şeceniğinden sonra next seçeneğine basılmalıdır. Karşımıza gelen Application settings penceresinde resimde görüldüğü gibi Console Application Empty Project seçeneği işaretlenerek devam edilmelidir.
Daha sonra Alt + F7 tuşuna basarak, veya Project menüsünden Properties'i seçerek, ya da sağ tarafından Solution Explorer penceresinde proje adı (örneğin deneme) tıklayıp Properties'i seçerek Proje Propertiesi'ni açın. Burada resimde görünen pencerede, Configuration Properties > VC++ Directories seçilir. Sol tarafta görüldüğü gibi All Configurations > İnclude Directories secenekleri işaretlenir. Ve resimde görüldüğü gibi C:\Program Files\ Allegro\İnclude olacak şekilde path kısmı düzenlenmiş olur.
Daha sonra aynı işlemler aşağıdaki resimdeki kurallara uyucak şekilde şecenekler belirtilirken C:\Program Files\ Allegro\lib şeklinde uygulanır.
Yukarıdaki işlemler halledildikten sonra debug > linker > input dizinleri işaretlenir. Daha sonra additional dependencies kısmına alld.lib eklenir.
Bu aşamadan sonra release kısmı seçildikten sonra; linker > input bölümünden additional dependencies kısmına alleg.lib eklenerek resimdeki gibi işlem tamamlanır.
Bu işlemden sonra artık allegro kütüphanesi konfigürasyon işlemleri tamamlanmıştır. Resimde görüldüğü gibi yeni bir ıtem ekleyerek ilk projenizi açabilirsiniz.
► İlginizi Çekebilir: Açık Kaynak Siber İstihbarat Ağları
Allegro kütüphanesini yükledikten sonra basit bir örnek yapalım. Aşağıda resimde görülen kodu açmış olduğunuz örnek projeye uygulamanız gerekmektedir.
► İlginizi Çekebilir: Statik Zararlı Yazılım Analiz Araçları
Kod projeye uygulandıktan sonra aşağıdaki gibi bir çıktı alacaksınız. Allegro kütüphaneniz ve fonksiyonlarınız artık kullanıma hazır. Artık istediğiniz grafik uygulamasını, ya da geliştirmek istediğiniz oyunu geliştirebilirsiniz.
Kaynak :
► allegro.cc
► allegro.cc/forums
► visualstudio
YORUMLAR
Aktif etkinlik bulunmamaktadır.
- Dünyanın En Görkemli 10 Güneş Tarlası
- Dünyanın En Büyük 10 Makinesi
- 2020’nin En İyi 10 Kişisel Robotu
- Programlamaya Erken Yaşta Başlayan 7 Ünlü Bilgisayar Programcısı
- Üretimin Geleceğinde Etkili Olacak 10 Beceri
- Olağan Üstü Tasarıma Sahip 5 Köprü
- Dünyanın En İyi Bilim ve Teknoloji Müzeleri
- En İyi 5 Tıbbi Robot
- Dünyanın En Zengin 10 Mühendisi
- Üretim için 6 Fabrikasyon İşlemi
- Denizcilik Endüstri Uygulamaları ve Servis Bakım Süreçleri
- DrivePro Yaşam Döngüsü Hizmetleri
- Batarya Testinin Temelleri
- Enerji Yönetiminde Ölçümün Rolü: Verimliliğe Giden Yol
- HVAC Sistemlerinde Kullanılan EC Fan, Sürücü ve EC+ Fan Teknolojisi
- Su İşleme, Dağıtım ve Atık Su Yönetim Tesislerinde Sürücü Kullanımı
- Röle ve Trafo Merkezi Testlerinin Temelleri | Webinar
- Chint Elektrik Temel DIN Ray Ürünleri Tanıtımı
- Sigma Termik Manyetik Şalterler ile Elektrik Devrelerinde Koruma
- Elektrik Panoları ve Üretim Teknikleri
ANKET