Sanal Gerçekçilikte Bir Adım Öteye |
Project Morpheus
Sony’den yeni bir adım! Son zamanlarda oyun severler ve oyun geliştiricilerin gözlerini üzerine çevirdiği “Sanal Gerçekçilik” yolunda Sony’de ipleri eline aldı! Sanal gerçekçilik hakkında büyülü bir yazı sizi bekliyor!
08.05.2014 tarihli yazı 10408 kez okunmuştur.
Sony, Project Morpheus adlı Playstation 4’e özel olarak hazırladığı sanal gerçekçilik ürününü tanıttı.
Oculus Rift, piyasaya çıkmasıyla birlikte oyunculuk sektörünün ilerleyen zamanlarında neler olacağını merak eden bir çok kişiye ilham kaynağı oldu. Sony, bu büyülü teknolojiyi kendi markası için kullanmakta gecikmedi. Şirket yıllardır oyun için tasarlanmış kulaklıklar üretiyor fakat bu sefer işi bir adım ileri taşımaya niyetliler. Bu yüzden Oculus Rift’in gelmesiyle beraber önü açılan ve bir çok oyuncunun hayali olan “Sanal Gerçekçilik” yolunda ilk adımı Morpheus ile attılar!
Project Morpheus, San Francisco’da Game Developers Conference panelinde ilk tanıtımını gerçekleştirdi. Morpheus boyut olarak Sony’nin HMZ serisi kulaklıklarından daha küçük bir yapıya sahip. Cihaz üzerinde bununlan parlak mavi LEDleri ve Tron tarzı dizaynı ile, hâlâ prototip aşamasında olan Oculus Rift’in son hali gibi görünüyor.
Sony R&D den Richard Marks’a göre Project Moprheus oyunculuk alanında çok uç noktalara ulaşmış durumda. Oyunculuğun yanı sıra, NASA ile işbirliği de söz konusu. Duruma başka açılarla bakacak olursak, Morpheus, bilim adına kullanılacak gibi görünüyor. Bu tarz gelişmeler Oculus Rift ve birçok VR teknolojisi içinde geçerli tabi ki.
Oculus Rift, piyasaya çıkmasıyla birlikte oyunculuk sektörünün ilerleyen zamanlarında neler olacağını merak eden bir çok kişiye ilham kaynağı oldu. Sony, bu büyülü teknolojiyi kendi markası için kullanmakta gecikmedi. Şirket yıllardır oyun için tasarlanmış kulaklıklar üretiyor fakat bu sefer işi bir adım ileri taşımaya niyetliler. Bu yüzden Oculus Rift’in gelmesiyle beraber önü açılan ve bir çok oyuncunun hayali olan “Sanal Gerçekçilik” yolunda ilk adımı Morpheus ile attılar!
Project Morpheus, San Francisco’da Game Developers Conference panelinde ilk tanıtımını gerçekleştirdi. Morpheus boyut olarak Sony’nin HMZ serisi kulaklıklarından daha küçük bir yapıya sahip. Cihaz üzerinde bununlan parlak mavi LEDleri ve Tron tarzı dizaynı ile, hâlâ prototip aşamasında olan Oculus Rift’in son hali gibi görünüyor.
Sony R&D den Richard Marks’a göre Project Moprheus oyunculuk alanında çok uç noktalara ulaşmış durumda. Oyunculuğun yanı sıra, NASA ile işbirliği de söz konusu. Duruma başka açılarla bakacak olursak, Morpheus, bilim adına kullanılacak gibi görünüyor. Bu tarz gelişmeler Oculus Rift ve birçok VR teknolojisi içinde geçerli tabi ki.
Gelelim Project Morpheus’u kullanırken oyun kontrolünü nasıl sağlayacağımıza. Şöyle ki, Sony’nin şuana kadar sahip olduğu kontrollere bakacak olursak, Playstation Eye, DualShock4 kontrolleri ve Move hali hazırda birçok kontrol seçeneği sunuyor.
Project Morpheus şuan 1080p görüntü ve 90+ derece görüş açısına sahip. Cihazın pozisyon, rotasyon, 360 derece hareket imkanı ve aynı anda DualShock4 ve Move ile kontrol sağlama özelliklerini göz önüne alacak olursak, son derece zengin bir cihaz olduğunu söylemeden geçmek olmaz. Fakat şu an için Project Morpheus kablolu kullanıma sahip. Sony kablosuz kullanım için alternatif arayışında fakat yakın zamanda bu konuda bir duyuru olmayacak gibi görünüyor.
Sony bu iş üzerinde çalışan geliştiricilere sahip. Çalışanlar Project Morpheus deneyimi üzerinde yoğunlaşmış durumda. Bu geçekten güzel bir haber çünkü Sony’nin VR oyun teknolojisini başarıya ulaştırmak için ihtiyaç duyduğu şey tam olarak bu.
Sony 4 adet Project Morpheus demosu sundu: Eve Walkyrie-Oculus Rift uygulamalarından biri- ve yeni bir Square Enix oyunu olan Thief ve bu iki oyun kadar interaktif olan iki demo, The Deep ve Castle.
Oyun sırasında görüş sağlamak için başınızı arkaya çevirebiliyorsunuz. Bu durumda cihazın başlığı algılaması için ön yüzeyde kullanılan 4 LED gibi 2 adet LED başlığın arka tarafına da yerleştirilmiş. Böylece 360 derecelik bir hareket kabiliyeti kazabiliyorsunuz.
Project Morpheus şuan 1080p görüntü ve 90+ derece görüş açısına sahip. Cihazın pozisyon, rotasyon, 360 derece hareket imkanı ve aynı anda DualShock4 ve Move ile kontrol sağlama özelliklerini göz önüne alacak olursak, son derece zengin bir cihaz olduğunu söylemeden geçmek olmaz. Fakat şu an için Project Morpheus kablolu kullanıma sahip. Sony kablosuz kullanım için alternatif arayışında fakat yakın zamanda bu konuda bir duyuru olmayacak gibi görünüyor.
Sony bu iş üzerinde çalışan geliştiricilere sahip. Çalışanlar Project Morpheus deneyimi üzerinde yoğunlaşmış durumda. Bu geçekten güzel bir haber çünkü Sony’nin VR oyun teknolojisini başarıya ulaştırmak için ihtiyaç duyduğu şey tam olarak bu.
Sony 4 adet Project Morpheus demosu sundu: Eve Walkyrie-Oculus Rift uygulamalarından biri- ve yeni bir Square Enix oyunu olan Thief ve bu iki oyun kadar interaktif olan iki demo, The Deep ve Castle.
Oyun sırasında görüş sağlamak için başınızı arkaya çevirebiliyorsunuz. Bu durumda cihazın başlığı algılaması için ön yüzeyde kullanılan 4 LED gibi 2 adet LED başlığın arka tarafına da yerleştirilmiş. Böylece 360 derecelik bir hareket kabiliyeti kazabiliyorsunuz.
Gelelim Oculus Rift ve Project Morpheus arasındaki farklara...
Görüş Alanı: Bir insan yaklaşık 180 derecelik bir görüş açısına sahip. Project Morpheus ise 90 derecelik bir görüş sağlıyor. Oculus Rift ile karşılaştıracak olursak, Oculus Rift 110 dereceşik görüş açısıyla bir adım ileri geçiyor gibi görünüyor.
Görüntü Kalitesi: Çözünürlük bakımından iki cihazı birbirinden ayırmamıza gerek kalmıyor. Her iki cihazda iki göz için ayrı ayrı 1080p çözünürlük sağlıyor. Gelelim bu konudaki farkımıza. Oculus Rift önceki sürümünde LCD ekran kullanırken şuan OLED ekran kullanmayı tercih ediyor. Sony ise LED ekranlı cihaz kullanmayı tercih ediyor. Sebebi nedendir bilinmez ama tahminlere göre Sony, LED kullanarak kullanıcılara daha az maliyetli ürün sunma amacı güdüyor gibi görünüyor. Burada ekstra parantez açmamız gerekirse, Oculus Rift gözünüze ne kadar yakın olursa, görüntü o kadar net oluyor. Morpheus için böyle bir şart yok. Geliştirilen görüntü odağı sayesinde cihazdan biraz uzak durup baksanız bile görüntü gayet net.
Hareket Algısı: Bu konuda söyleyebilecegimiz pek bir şey yok. Fakat Morpheus üzerinde bulundurduğu LEDler sayesinde karanlık bir odada oyunu oynama imkanı sunuyor. Oyun oynarken odanızın aydınlık olmasına ihtiyaç duymadığınız durumlarda, karanlık oyununuz için bir engel değil. Oculus Rift böyle bir özellik sunmuyor tabi ki.
Cihaz Desteği: Gelelim Rift ve Morpheus arasında ki en keskin ayrıma. Oculus Rift Pc, Mac ve Linux için tasarlandı ve şuan Android desteği için çalışılıyor. Morpheus ise PS4 için özel hazırlanmış bir konsol olarak önümüze geliyor. Rift’in yaygın kullanımı, oyunculara biraz daha cazip gelmiyor değil açıkcası.
Şu noktada hangi cihaz daha iyi yorum yapmak zor. Her iki cihaz içinde incelenmesi gereken çok şey var ve her ikisi de yeni cihaz olduğu için gelişim süreci devam etmekte.
Görüş Alanı: Bir insan yaklaşık 180 derecelik bir görüş açısına sahip. Project Morpheus ise 90 derecelik bir görüş sağlıyor. Oculus Rift ile karşılaştıracak olursak, Oculus Rift 110 dereceşik görüş açısıyla bir adım ileri geçiyor gibi görünüyor.
Görüntü Kalitesi: Çözünürlük bakımından iki cihazı birbirinden ayırmamıza gerek kalmıyor. Her iki cihazda iki göz için ayrı ayrı 1080p çözünürlük sağlıyor. Gelelim bu konudaki farkımıza. Oculus Rift önceki sürümünde LCD ekran kullanırken şuan OLED ekran kullanmayı tercih ediyor. Sony ise LED ekranlı cihaz kullanmayı tercih ediyor. Sebebi nedendir bilinmez ama tahminlere göre Sony, LED kullanarak kullanıcılara daha az maliyetli ürün sunma amacı güdüyor gibi görünüyor. Burada ekstra parantez açmamız gerekirse, Oculus Rift gözünüze ne kadar yakın olursa, görüntü o kadar net oluyor. Morpheus için böyle bir şart yok. Geliştirilen görüntü odağı sayesinde cihazdan biraz uzak durup baksanız bile görüntü gayet net.
Hareket Algısı: Bu konuda söyleyebilecegimiz pek bir şey yok. Fakat Morpheus üzerinde bulundurduğu LEDler sayesinde karanlık bir odada oyunu oynama imkanı sunuyor. Oyun oynarken odanızın aydınlık olmasına ihtiyaç duymadığınız durumlarda, karanlık oyununuz için bir engel değil. Oculus Rift böyle bir özellik sunmuyor tabi ki.
Cihaz Desteği: Gelelim Rift ve Morpheus arasında ki en keskin ayrıma. Oculus Rift Pc, Mac ve Linux için tasarlandı ve şuan Android desteği için çalışılıyor. Morpheus ise PS4 için özel hazırlanmış bir konsol olarak önümüze geliyor. Rift’in yaygın kullanımı, oyunculara biraz daha cazip gelmiyor değil açıkcası.
Şu noktada hangi cihaz daha iyi yorum yapmak zor. Her iki cihaz içinde incelenmesi gereken çok şey var ve her ikisi de yeni cihaz olduğu için gelişim süreci devam etmekte.
►İlginizi Çekebilir: Sony'nin 2020 Bilgisayar Konsepti
Morpheus’a dönecek olursak; çıkış tarihi, fiyatı gibi birçok yanıtlanmamış soru var. Ama asıl soru şu olmalı belki de. Hayatımıza giren bu yeni cihaz, klasik oyunculuk keyfimizi daha ilgi çekici farklı boyutlara taşıyabilecek mi? Bu riski ortadan kaldırmak için Sony, gelişim süresince kullanıcı yorumlarını çalışmalarına dahil edecek gibi görünüyor.
Sanal gerçekçilik ürünlerini heyecanla bekleyen oyuncular için küçük bir uyarı. Eğer korku temalı oyun hayali kuruyorsanız, bir daha düşünmeniz faydalı olabilir.
Kaynak:
►cnet.com
►trustedreviews.com
►tomsguide.com
YORUMLAR
ANKET
- Dünyanın En Görkemli 10 Güneş Tarlası
- Dünyanın En Büyük 10 Makinesi
- 2020’nin En İyi 10 Kişisel Robotu
- Programlamaya Erken Yaşta Başlayan 7 Ünlü Bilgisayar Programcısı
- Üretimin Geleceğinde Etkili Olacak 10 Beceri
- Olağan Üstü Tasarıma Sahip 5 Köprü
- Dünyanın En İyi Bilim ve Teknoloji Müzeleri
- En İyi 5 Tıbbi Robot
- Dünyanın En Zengin 10 Mühendisi
- Üretim için 6 Fabrikasyon İşlemi
- Denizcilik Endüstri Uygulamaları ve Servis Bakım Süreçleri
- DrivePro Yaşam Döngüsü Hizmetleri
- Batarya Testinin Temelleri
- Enerji Yönetiminde Ölçümün Rolü: Verimliliğe Giden Yol
- HVAC Sistemlerinde Kullanılan EC Fan, Sürücü ve EC+ Fan Teknolojisi
- Su İşleme, Dağıtım ve Atık Su Yönetim Tesislerinde Sürücü Kullanımı
- Röle ve Trafo Merkezi Testlerinin Temelleri | Webinar
- Chint Elektrik Temel DIN Ray Ürünleri Tanıtımı
- Sigma Termik Manyetik Şalterler ile Elektrik Devrelerinde Koruma
- Elektrik Panoları ve Üretim Teknikleri
Aktif etkinlik bulunmamaktadır.