Alert Dialog Kullanımı |
Android Programlama - 9
Mobil android projelerinde uygulamanın gidişine yön verecek mesaj kutuları bulunabilir. Örnek verecek olunursa eğer bu mesajlar sayesinde kullanıcı uygulamayı nasıl kullanacağını öğrenebilir ya da uygulama hakkında fikir isteyebilir. Bu yazımızda Alert Dialog kullanarak mesaj kutusu göstermeye çalışacağız.
25.02.2015 tarihli yazı 10824 kez okunmuştur.
Her uygulamanın genellikle birden fazla yöneleceği alanı vardır. Yani uygulama başladıktan sonra uygulamanın akış yönüne kullanıcı belli bir yerden sonra kendisi karar verecektir. Mobil uygulamalarda bunu yapmanın birden fazla yolu vardır. Bu yazımızda Alert Dialog ile kısa bir soru sorulacak ve bu sorunun cevabına göre Toast ile ekranda bir mesaj verilecektir.
İlk olarak boş bir proje oluşturmak gerekiyor. Daha sonra oluşturulan projede activity_main.xml içeriğine bir tane buton sürükleyip bırakıyoruz. activity_main.xml içeriğine başka bir şey yapılmadığı için görsel atılmaya gerek yoktur.
MainActivity.java sınıfının içeriği aşağıdaki şekildeki gibidir.
İlk olarak boş bir proje oluşturmak gerekiyor. Daha sonra oluşturulan projede activity_main.xml içeriğine bir tane buton sürükleyip bırakıyoruz. activity_main.xml içeriğine başka bir şey yapılmadığı için görsel atılmaya gerek yoktur.
MainActivity.java sınıfının içeriği aşağıdaki şekildeki gibidir.
Şekil 1: MainActivity.java
►İlginizi Çekebilir : Tek Listener İle Butonları Kontrol Etme | Android Programlama - 8
Kod olarak yazılacakların hepsi bu kadar. Adım adım açıklamak gerekmektedir. İlk olarak activity_main.xml içerisine sürüklenip bırakılan butonun tanımlanması ve bir adet Context nesnesi tanımlanması yapılmıştır. Context nesnesi oluşturmamızda ki amaç Alert Dialog'un hangi sınıfta kullanacağını belirtmektir. Bu sebepten dolayı bu değere "this" değeri atanmaktadır.
Tanımlamalar yapıldıktan sonra butona basıldığı anda Alert Dialog penceresinin açılmasını sağlayacağız. Bunun için ilk olarak en üstteki renkli daire içine alınan kısmı kodlamamız gerekmektedir. Bunun için öncelikle AlertDialog.Builder'dan "builder" adında bir nesne türettik. Gri renkteki daire içindeki kodların yazılması gerekmektedir. Burada ilk olarak "setTitle" kodlanmıştır. Oluşturulan pencerenin başlığı belirtilmiştir. Hemen altında ise "setMessage" ile sorulmak istenen soru kodlanmıştır. Bu uygulamamızda kullanıcıya "Android programlamayı seviyor musunuz?" sorusu sorulmuştur.
Borda renkli daire içindeki kodlamada ise kullanıca sunulan cevaplar kodlanmıştır. Uygulamamızda "Evet" ve "Hayır" şeklinde iki cevap belirlenmiştir. Bu kısımda yapılan kodlamada "Evet" ve "Hayır" cevapları için ayrı ayrı durumlar kodlanmıştır. "Evet" cevabına tıklandığında ekrana Toast ile "Kesinlikle Doğru Yoldasın" cevabı verilirken, "Hayır" cevabına tıklandığında ise "Android Sevmeyen Yazılımcı mı Olur?" cevabı verilmiştir.
Son olarak mavi renkli daire içindeki kodlamada ise uygulamada kullanacağımız Alert Dialog sınıfından bir nesne türetildi. Bu nesneye değer olarak bir önceki paragraflarda anlatılan olayları oluşturması anlamında "builder.create()" komutu verildi. En son adım olarak da Alert Dialog'un gösterilmesi için "show()" komutu kodlandı. Uygulamanın çalışır hali aşağıdaki şekildeki gibidir.
Tanımlamalar yapıldıktan sonra butona basıldığı anda Alert Dialog penceresinin açılmasını sağlayacağız. Bunun için ilk olarak en üstteki renkli daire içine alınan kısmı kodlamamız gerekmektedir. Bunun için öncelikle AlertDialog.Builder'dan "builder" adında bir nesne türettik. Gri renkteki daire içindeki kodların yazılması gerekmektedir. Burada ilk olarak "setTitle" kodlanmıştır. Oluşturulan pencerenin başlığı belirtilmiştir. Hemen altında ise "setMessage" ile sorulmak istenen soru kodlanmıştır. Bu uygulamamızda kullanıcıya "Android programlamayı seviyor musunuz?" sorusu sorulmuştur.
Borda renkli daire içindeki kodlamada ise kullanıca sunulan cevaplar kodlanmıştır. Uygulamamızda "Evet" ve "Hayır" şeklinde iki cevap belirlenmiştir. Bu kısımda yapılan kodlamada "Evet" ve "Hayır" cevapları için ayrı ayrı durumlar kodlanmıştır. "Evet" cevabına tıklandığında ekrana Toast ile "Kesinlikle Doğru Yoldasın" cevabı verilirken, "Hayır" cevabına tıklandığında ise "Android Sevmeyen Yazılımcı mı Olur?" cevabı verilmiştir.
Son olarak mavi renkli daire içindeki kodlamada ise uygulamada kullanacağımız Alert Dialog sınıfından bir nesne türetildi. Bu nesneye değer olarak bir önceki paragraflarda anlatılan olayları oluşturması anlamında "builder.create()" komutu verildi. En son adım olarak da Alert Dialog'un gösterilmesi için "show()" komutu kodlandı. Uygulamanın çalışır hali aşağıdaki şekildeki gibidir.
Uygulama içinde cevap olarak 2 adet seçenek sunulmuştur. Bu kısım çoğaltılabilir ya da tek cevap olarak da ayarlanabilir.
YORUMLAR
Aktif etkinlik bulunmamaktadır.
- Dünyanın En Görkemli 10 Güneş Tarlası
- Dünyanın En Büyük 10 Makinesi
- 2020’nin En İyi 10 Kişisel Robotu
- Programlamaya Erken Yaşta Başlayan 7 Ünlü Bilgisayar Programcısı
- Üretimin Geleceğinde Etkili Olacak 10 Beceri
- Olağan Üstü Tasarıma Sahip 5 Köprü
- Dünyanın En İyi Bilim ve Teknoloji Müzeleri
- En İyi 5 Tıbbi Robot
- Dünyanın En Zengin 10 Mühendisi
- Üretim için 6 Fabrikasyon İşlemi
- DrivePro Yaşam Döngüsü Hizmetleri
- Batarya Testinin Temelleri
- Enerji Yönetiminde Ölçümün Rolü: Verimliliğe Giden Yol
- HVAC Sistemlerinde Kullanılan EC Fan, Sürücü ve EC+ Fan Teknolojisi
- Su İşleme, Dağıtım ve Atık Su Yönetim Tesislerinde Sürücü Kullanımı
- Röle ve Trafo Merkezi Testlerinin Temelleri | Webinar
- Chint Elektrik Temel DIN Ray Ürünleri Tanıtımı
- Sigma Termik Manyetik Şalterler ile Elektrik Devrelerinde Koruma
- Elektrik Panoları ve Üretim Teknikleri
- Teknik Servis | Megger Türkiye
ANKET