AutoCAD Dersleri 3 |
Elektrikport Akademi
AutoCAD derslerimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bir önceki yazımızda Draw komutlarını anlatmıştık. Bu yazımızda ise Modify komutlarını işleyeceğiz. Komutları gösterdikten sonra verdiğimiz bilgileri videomuz da uygulamalı şekilde göstereceğiz.
Modify Komutları
Modify araç çubuğundaki komutları kullanarak çizimimiz üzerinde birçok değişiklik ve düzenleme yapabiliriz. Şimdi bu değişiklik ve düzenlemelerin neler olduklarına bir bakalım.
► Erase: İstenilen objeleri silmek için kullanılır.Nesneyi seçip daha sonra bu komuta tıklayarak nesneyi silebiliriz.
► Move: Nesneleri taşımak için kullanılır. Nesneyi seçtikten sonra Move komutunu seçiyoruz. Nesneyi hangi noktadan taşımak istiyorsak o noktayı seçiyoruz. Ardından komut satırından belirli bir değer girerek veya Mouse ile istediğimiz noktayı çizimimiz taşıyabiliriz.
► Copy: Nesnelerin istenilen noktaya kopyalanması sağlanır. Nesneyi seçtikten sonra Copy komutuna tıklıyoruz. Daha sonra nesneyi hangi noktadan taşıyarak kopyalamak istiyorsak o noktayı seçiyoruz. Nesneyi böylece hem komut satırından belli bir uzaklık girerek veya Mouse ile kopyalayabiliriz.
► Rotate: Nesneleri döndürmek için kullanılır. Nesneyi seçip bu komuta tıkladıktan sonra döndürmek istediğimiz noktayı seçerek nesneyi istediğimiz yöne ve açıda (komut satırından girerek) döndürebiliriz.
► Mirror: Nesneleri aynalamak yani simetrisini almak için kullanılır. Nesneyi seçip bu komuta tıkladığımızda belirli bir referans noktası seçiyoruz. Bu noktaya göre simetrisini almak için en son Mouse’un sağ tuşuna basarak simetrimizi alıyoruz.
► Offset: Nesnenin kendimiz belirlediğimiz bir noktaya belirli bir uzaklıkta paralel olarak aynısının çizilmesini sağlar. Nesneyi seçip bu komuta tıklıyoruz. Sonra nesneden ne kadar uzaklıkta kopyalamak istiyorsak komut satırından bir değer giriyoruz ve Enter tuşuna tıklıyoruz.
► Trim: Bu komut iki kesişen çizgi arasındaki istenmeyen çizgilerin silinmesini sağlar. Trim komutuna tıkladıktan sonra Mouse sağ tuşa tıklıyoruz ardından silinmesini istediğimiz ara çizgileri silebiliriz. Eğer silmiyorsa o silmek istediğimiz çizgi, iki kesişen çizgi arasında değildir. Bu yüzden Trim komutundan öyle çizgileri silemeyiz. Bir nevi kırpma işlevini yapar. İkinci bir yolda önce nesneleri seçip sonra Trim komutuna tıklıyoruz. Daha sonra silmek istenilen çizgileri Mouse ile sol tık yaparak siliyoruz.
► Extend: Bu komut ile seçilen çizginin doğrultusunda olan başka bir çizime kadar çizgilerin uzatılmasını sağlar. Uzatma işlemini yapmak için Extend komutunu seçtikten sonra hangi çizime uzatılacaksa o çizgiye tıklıyoruz. Daha sonra Mouse sağ tık yaparak uzatmak istediğimiz çizime tıklıyoruz.
► Fillet: Köşeleri yuvarlatarak birleştirmek için kullanılır. Önce Fillet komutu seçilir, komut satırından “r” girilir ve bir Radius değeri girilir ki bu değer köşeleri birleştirecek yuvarlağın yarıçapıdır. Daha sonra köşeyi birleştirdiğimiz çizgilere tıklıyoruz.
► İlginizi Çekebilir: Elektrik Elektronik Mühendisliğinde Bilgisayar Programları
► Chamfer: Fillet komutunun yerine bu sefer köşeleri normal bir çizgiyle birleştirir. Bu komutu seçtikten sonra komut satırından “d”(distance) Enter’a bastıktan sonra iki değer girilir. Çünkü iki çizgiden ne kadar kırpılmasını istiyorsak o değerleri girmemiz gerekiyor. Daha sonra köşeyi birleştirdiğimiz çizgilere tıklıyoruz.
Modify komut satırındaki diğer komutlara da bir göz atalım;
► Array: Çizilmiş objelerin bir seferde düzlemsel veya döngüsel olarak çoğaltılmasını sağlar.
► Scale: Seçilen nesne veya nesneleri belirli oranda büyütmek veya küçültmek için kullanılır.
► Stretch: İstenilen bir nesnenin belirlenen bir bölgesini uzatmak veya kısaltmak için kullanılır.
► Break: Bir nesnenin belirli bir kısmını aradan çıkarmak, silmek için kullanılır.
► Join: Aynı doğrultudaki çizimleri birleştirmek için kullanılır.
► Explode: Bütünleşik çizgileri bileşenlerine ayırmak için kullanılır.
Şimdide yukarıda verdiğimiz komutlardan çok sık kullanılanları aşağıdaki videomuzda uygulayalım.
- Dünyanın En Görkemli 10 Güneş Tarlası
- Dünyanın En Büyük 10 Makinesi
- 2020’nin En İyi 10 Kişisel Robotu
- Programlamaya Erken Yaşta Başlayan 7 Ünlü Bilgisayar Programcısı
- Üretimin Geleceğinde Etkili Olacak 10 Beceri
- Olağan Üstü Tasarıma Sahip 5 Köprü
- Dünyanın En İyi Bilim ve Teknoloji Müzeleri
- En İyi 5 Tıbbi Robot
- Dünyanın En Zengin 10 Mühendisi
- Üretim için 6 Fabrikasyon İşlemi
- Motor Testinin Temelleri | Megger Türkiye | Webinar
- Webinar I Büyüyen Veri, Artan Güç: Sürdürülebilir Çözümler
- Kompanzasyon Sistemleri ve Güç Kalitesi | Webinar | Chint Türkiye
- Nasıl Dönüşür I Elektrik 4.0
- Nasıl Dönüşür I Fosil Yakıt
- Nasıl Dönüşür I Kompost
- Sigma DIN Rayı Çözümleri: Ürün Portföyü, Teknik Özellikler ve Kullanım Alanları
- Denizcilik Endüstri Uygulamaları ve Servis Bakım Süreçleri
- DrivePro Yaşam Döngüsü Hizmetleri
- Batarya Testinin Temelleri